KAUPALLINEN YHTEISTYÖ Mira Kasslinia ja minua yhdistää muukin kuin mieltymys Ray-Ban aurinkolaseihin; olemme molemmat yrittäjänaisia ja äitejä. Välillä niiden yhdistäminen on haasteellista, mutta haasteiden taakse ei voi piiloutua, niihin pitää tarttua.
Vähän niinkuin facebookissa, aurinkolasien takaa voi katsella muita, ilman että he siitä tietävät. Aurinkolasien taakse voi myös piiloutua, jos nyt on tunne, että haluaa piiloon tai voi vaan olla cool, ja sen tunne tulee ainakin Ray-Ban:ssa. Mutta oikeasti, miksi aurinkolaseja tulisi käyttää?
Aurinkoon ei saa katsoa ilman kunnollista suojausta! Silmät saavat vastaanottaa auringonsäteilyä lähes yhtä paljon kuin kasvojen iho. Onneksi ne ovat kulmakaarien varjossa, jota silmäripset täydentävät. Silmät eivät voi välttyä UV-säteilyn haittavaikutuksilta, joista tunnetuimmat ovat lumisokeus, kaihi ja melanooma. Lumisokeus tarkoittaa itseasiassa palovammaa silmässä. Kiikareilla aurinkoa kohti katsominen on erityisen tuhoisaa, koska silmät voivat vaurioitua pysyvästi.
1920 -luku oli ilmailussa kehityksen aikaa. Mutta uusien, yhä korkeammalle lentävien lentokoneiden mukana syntyi uusia ongelmia: monet lentäjät valittivat entistä kirkkaamman valon aiheuttavan päänsärkyä, pahoinvointia ja silmien särkemistä. Vuonna 1929 Amerikan armeija pyysi Ray-Banilta uudenlaiset lasit, jotka suojaisivat tältä häikäisyltä. Näin syntyi mullistava vihreä mineraalilasilinssi. Ensimmäinen kaupalliseen levitykseen tarkoitettu malli valmistettiin 1936.
1939-1940 Ray-Banin lasien suosio vain kasvoi lentäjien, poliisien, metsästäjien ja muiden ulkoilmaharrastajien parissa. Hollywoodin vaikutus muotiin alkoi kasvaa. Tuolloin ne lähtivät myös sotaan. Amerikkalaiset Air Force -lentäjät käyttivät Ray-Baneja tehtävissään niiden verrattomien linssien vuoksi. 1980-luvulla oli Top Gun, Tom Cruise ja Ray-Ban.
2003 heidän silmälasimallisto ja 8-12 -vuotiaille lapsille suunnattu mallisto lanseerattiin. Menestyjänkin pitää uusiutua ja kehittyä pysyäkseen menestyjänä.
Suomessa on tapana vähätellä ja myös piilotella. 2007 Ray-Ban esitteli uusimman maailmanlaajuisen kampanjansa: Never Hide – älä piiloudu. Ei kannata piilotella tunteitaan; näkymättömiä kyyneleitä ei voi pyyhkiä. Rakkautta ei myöskään pidä piilotella; koska piilotetut tunteet tappavat sielun.
<3, Tua
– Koti on siellä missä sydän on.
#uusialku #talonrakennus #lovemylife #blogi #meri #yksinmutteiyksinäinen #hyväntekeväisyys #BRETELLE #Tukholma #hattu #prinsessa #jäte #unelma #takka #värit #taskuliina #valkaisu #hymy #voittaja #rakennusvirasto #Kööpenhamina #työmatka #halloween #suklaa #rappuset #maailmanvalloitus #isänpäivä #Halti #Levi #Poro #kaukolämpö #Lontoo #pommi #Harrods #Sorel #makuuhuone #piparkakku #Ray-Ban
-Koti on siellä missä sydän on.
http://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/tua_casa/missa_tahansa_oletkin_ole_siella_kokonaan_0